Vi startar andra halvlek riktigt bra och Tagge tar sig fram på vänsterkanten och avlossar ett bra skott som dock målvakten avvärjer. I 55:e minuten får Tagge en ny möjlighet då bollen försöker avvärja, men inte bättre än att han snappar upp bollen och kommer fri med målvakten, rundar densamme och rullar kallt in 1-0. Ledningen blir dock inte långvarig, endast fem minuter senare kommer kvitteringen. Nu gick det undan, endast två minuter senare efter ett vackert anfall dunkar Martin S in 2-1 fint framspelad av Adam H. Bortalaget skapar senare en riktigt farlig möjlighet som Jocke ( avlöste en skadad Johan S i halvlek) snyggt avvärjde. Vi reder fortsättningsvis ut stormen och tar tre mycket viktiga poäng. Som sagt vi mötte ett för dagen riktigt bra lag som kommer att ta många poäng framöver.
Nu är det bara att ladda om batterierna då det redan på Lördag vankas bortadrabbning mot Norrhult.